Dieva dotā grēka definīcija
Vairums cilvēku uzskata grēku par cilvēka pieļautu kļūdu, kas daļēji tā arī ir. Tomēr Dievs mums sniedz gluži citādu grēka definīciju.
“Tāpēc lai grēks nevalda jūsu mirstīgajā miesā! Neklausait vairs viņas iekārēm! Nenododiet arī savus locekļus par netaisnības ieročiem grēkam, bet nododiet sevi pašus Dievam kā tādi, kas no mirušiem kļuvuši dzīvi, un savus locekļus par taisnības ieročiem Dievam. Tad grēks vairs nebūs jūsu kungs; jo jūs neesat padoti bauslībai, bet žēlastībai.
Bet grēks, šī baušļa ierosināts, modināja manī visādas iekāres. Jo bez bauslības grēks ir nedzīvs.
Bet tad jau vairs es tas neesmu, kas dara ļaunu, bet manī mītošais grēks. Jo es zinu, ka manī, tas ir, manā dabīgajā miesā, nemīt nekas labs. Labu gribēt man ir dots, bet labu darīt ne. Jo labo, ko gribu, es nedaru, bet ļauno, ko negribu, to es daru. Bet, ja es to daru, ko negribu, tad darītājs neesmu vairs es, bet manī mītošais grēks. Tad nu šādu bauslību es atrodu, ka, gribot darīt labu, man iznāk ļaunais. Mans iekšējais cilvēks ar prieku piekrīt Dieva bauslībai. Bet savos locekļos es manu citu bauslību, kas karo ar mana prāta bauslību un padara mani par grēka bauslības gūstekni, kas ir manos locekļos.” (Rom.6:12–14; 7:8, 17–23)
Dievs šeit nerunā par kādām atsevišķām personiskām un epizodiskām kļūdām. Viņa dotā grēka definīcija ir sekojoša.
Vēstules romiešiem 6. nodaļā (12.pantā) Dievs māca, ka grēks var valdīt mūsos; 13. pantā Viņš norāda: “Nenododiet arī Savus locekļus par netaisnības ieročiem grēkam,” savukārt 14. pantā Viņš paskaidro, kā grēks var kļūt par mūsu kungu. Rom.7:8 ir sacīts, ka grēks modina mūsos ļaunumu. Rom.7:13 norāda, ka grēks nes nāvi. Rom.7:17–21 atzīst, ka grēks mīt mūsos, un Rom.7:23 liecina, ka grēks karo ar mūsu miesu. Šajās Rakstu vietās Dievs runā par grēku kā par dzīvu un ļaunu spēku, kas ir daudzkārt ļaunāks par neizdziedināmu slimību: tas iemājo mūsos jau kopš dzimšanas (Ps.51:5) un darbojas tur līdz pat mūsu nāvei (Rom.7:13).
Ieskaties