Seni Lieldienu jautājumi
Viss ir atkarīgs no tā, vai mēs pareizi saprotam, ko Pāvils domā ar vārdu “augšāmcēlies”. Ko nozīmē augšāmcelšanās un ko tā nozīmē mums?
Tie ir seni Lieldienu jautājumi, un mēs nevaram izbēgt no cīņas pēc atbildēm, neizdarot neapdomības. Ikreiz jauns pavasaris bija pārsteidzošs notikums, kas visas zemes cilvēcei ļāva kaut ko nojaust no pirmcīņas starp gaismu un tumsu, kurā pēc smagas cīņas gaisma gūst uzvaru. Katru gadu atjaunojas milzīgā dabas drāma un pamodina cilvēcē nojausmu par augšāmcelšanās cerību, visam tumšajam reiz jākļūst gaišam.
Dabas nāvē jau atrodas dzīvības asns. Nāve jau patiesībā nemaz nav nāve, bet gan dzīvības posms, kas kā dīglis turpina pastāvēt šķietami sastingušās miesās. Dzīvībai un gaismai jāuzvar un nāve un tumsa ir tikai tās izpausmes forma.
Šādas domas ir cilvēces kopējais un pirmatnējais mantojums, kas iesniedzas arī tās primitīvākajā garīgajā dzīvē un šie jautājumi ir tie, uz kuriem atsaucas mūsu modernizētā Lieldienu ticība un pie tam ne reizi nepamana, ka kristietībai par Lieldienām ir sakāmas pilnīgi citas lietas.
Ieskaties